ورزش هوازی برای لاغری
نوشته شده توسط : شکری

ورزش های مختلفی برای لاغری و کاهش وزن و یا حتی تناسب اندام وجود دارند که به دو دسته کلی ورزش های هوازی و ورزش های قدرتی تقسیم می شوند. در این مقاله از سیرا قصد داریم شما را با انواع ورزش ها آشنا کنیم.

ورزش هوازی چیست؟

در پاسخ به سوا ورزش هوازی چیست باید بگوییم که به ورزش هایی که در آن خون با سطح اکسیژن بالا توسط قلب به تمام بافت های بدن پمپاژ می شود، ورزش هوازی گفته می شود.

تفاوت ورزش های هوازی و غیر هوازی در شدت آن ورزش است.

مزایای ورزش هوازی

ورزش هوازی شامل فعالیت های بدنی در سطح متوسط تا شدید است که با به کار گرفتن سطح بزرگی از عضلات، ضربان قلب را به سطح حداقل ۶۵ درصد از ظرفیت قبلی می رساند.

ورزش هوازی برای لاغری و چربی سوزی بسیار مناسب است؛ البته این تمرینات باعث عضله سازی نمی شود. همچنین این گونه تمرینات خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را هم کاهش می دهد.

در ادامه برخی از ورزش های هوازی را نام می بریم.

پیاده ‌روی

یکی از تمرینات هوازی پیاده روی است؛ در صورتی که کمی سرعت شما بیشتر شود و در شیب های بیشتری پیاده روی کنید؛ تاثیر بیشتری در لاغری با پیاده روی و کاهش وزن خواهد داشت.

ورزش قدرتی چیست؟

ورزش های هوازی که امروزه اغلب با نام ورزش ایروبیک شناخته می شوند با افزایش ضربان قلب موجب عرق کردن و در نتیجه کاهش وزن شما می شود. گفتنی است که ورزش های هوازی برای قلب و قوی تر شدن آن خوب است. ورزش هوازی برای لاغری نیز خوب است برای مثال: دویدن، دوچرخه سواری، شنا و پیاده روی تاثیر زیادی بر کاهش وزن می گذارند. جلوگیری از ابتلا به سرطان، کاهش فشار خون و کلسترول از دیگر مزایای این نوع از ورزش هاست. در نتیجه باید بگوییم که ورزش قدرتی و هوازی هر دو به شما و سلامت بدنتان کمک زیادی می کنند.

کلام آخر

اگر به دنبال یک ورزش برای لاغری می گردید می توانید با مشورت و کمک گرفتن از مربیان ورزشی بهترین ورزش لاغری را برای خود انتخاب کنید.

منبع: https://www.sira.fit/





:: بازدید از این مطلب : 279
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 آبان 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: